Management voor medewerkers

‘Vertel mij niet alleen hoe te doen, maar leer mij het wat en waarom!’

Elke succesvolle organisatie draait op betrokken medewerkers die prettig kunnen functioneren. Zij werken samen, zien kansen en bewegen soepel mee met veranderingen.

Medewerkers kunnen pas echt meedenken, meedoen en meebewegen als zij niet alleen hun vak verstaan, maar ook hun organisatie begrijpen. Hiervoor hebben zij basiskennis nodig over organiseren, managen en samenwerken. Daarom loont het om medewerkers bij te scholen. Zo wordt het gemakkelijker om verschillende werelden op elkaar af te stemmen, bestaande routines te doorbreken en gezamenlijk nieuwe werkwijzen te realiseren.

Vanuit dit gegeven is de training ‘Management voor Medewerkers’ ontstaan. Een training gebaseerd op wetenschappelijke kennis in combinatie met een grote praktijkervaring. Deze training is ook erg geschikt om op te nemen in inwerktrajecten voor nieuwe medewerkers.

De training

Medewerkers leren hun werkomgeving beter te begrijpen, beter samen te werken en positief te blijven bijdragen aan het succes van hun team en hun organisatie.

Vooraf aan de training wordt een beperkt aantal deelnemers geïnterviewd. Met de opbrengst hiervan wordt de training op uw organisatie afgestemd. Iedere organisatie verschilt immers in product, mens, ontwikkeling en context. Zo ontstaat praktisch toepasbaar maatwerk waarmee medewerkers concreet aan de slag kunnen.

 Doelgroep

Medewerkers van professionele organisaties.

Duur

Interviews en analyse: 2 dagdelen.

Training: 2 dagdelen.

Incompagny

De training is maatwerk en wordt daarom alleen incompagny georganiseerd.

Optioneel: Individuele coaching

De deelnemers kunnen desgewenst circa 4 weken na de training tijdens een individueel coaching gesprek hun specifieke ervaringen en vragen bespreken met een ervaren organisatiecoach.

Aantal deelnemers

Per training circa 12 deelnemers.

Kosten 

Prijs per groep van circa 12 personen: € 2.950, uitgaande van 6 interviews, uitvoeren analyse, training en evaluatieverslag, exclusief 21% btw en reiskosten.

Organiseren

  • Organiseren: het wat, hoe en waarom
  • Organisatievormen & Ontwikkeling
  • Leef- en systeemwereld
  • Organiseren en context

Cultuur

  • Iedereen een eigen werkelijkheid
  • Zingeving en toiletgesprekken
  • Herkennen van culturen

Managen

  • Managen: het hoe en waarom
  • Managementstijlen
  • Verhouding management en werkvloer
  • Verantwoording door manager

Samenwerken en veranderen

  • Samenwerken en Veranderen
  • Help! Routines voldoen niet meer!
  • Veranderstijlen
  • Samenwerken: eigen rol, houding en gedrag

Toepassing in eigen praktijk

  • Opbrengsten uit de interviews
  • Herkennen van kansen
  • Mijn organisatie, mijn collega’s en mijn ik

Meer weten over deze training?